Kerékpárral Kalocsán

Elkezdődött az iskola, nagyjából véget ért az utazások, nyaralások időszaka. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt 1,5-2 hónaphoz képest megnő a városi utak terheltsége, többen kelnek útra – bármilyen közlekedési eszközre is gondolunk. A zajló projektek miatt több helyen a megnövekedett forgalmat (főleg a gépjárművekét) ideiglenes lezárások, átalakítások is továbbterhelik.

A helyzet jobbítására több megoldás is adódhat, azonban mi szeretnénk most propagálni és elemezni azt az egyet, amellyel kapcsolatban Kalocsának rendkívül jök az adottságai és a fejlődési lehetőségei. Ez pedig nem más, mint a mobilitási eszközök közül a KERÉKPÁR.

A kerékpározás mellett általánosságban is sok érv szól: testmozgással jár, nincs károsanyag-kibocsátása, kisebb infrastruktúrát igényel az autóknál, bizonyos távolságig idő takarítható meg vele, stb. Városunkban azonban vannak speficikusan olyan érvek is, melyek máshol kevésbé jellemzőek:

környező településeink (mondhatnánk úgyis: városunk ,,minimális agglomerációja”) közvetlenül bekötött a bicikliút-hálózatba;
a település (ha aránytalanul is, de) jól lefedett a hálózatot illetően;
még számos helyen, egyszerű megoldásokat alkalmazva is létesíthető új kerékpárút-szakasz.
stb.
Természetesen egy jobb állapot eléréséért tenni kell, van hová fejlődni a bicikliútjaink tekintetében is. Viszont az imént felsorolt lehetőségek, a nagy potenciál miatt úgy döntöttünk, a következő hetekben tematikus bejegyzés-sorozatot szentelünk a városi bicajozásnak

KERÁKPÁRRAL KALOCSÁN

címmel. Ezt a sorozatot gazdagítani fogja néhány áttekintő adat, elemzések, térképek, és ami a legfontosabb és amit már rég tervezünk: az első kérdőíves, visszajelzésekre alapuló véleménycsere veletek, olvasóinkkal. Ugyanis ebben a kérdésben a legfontosabb, hogy a kerékpárutak használói mit gondolnak.

Tartsatok tehát velünk két keréken a #kerékpárralKalocsán sorozatunkban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük